تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

جنس های مختلف فرش ماشینی

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > جنس های مختلف فرش ماشینی
جنس های مختلف فرش ماشینی

جنس های مختلف فرش ماشینی

امروز می خواهیم بیشتر جنس های مختلف فرش ماشینی را بشناسیم. قدیمی ترین فرش ماشینی ایران متعلق به شهرستان کاشان است. در حدود سال 1350 برای اولین بار در کاشان تولید شد که می توان گفت اولین دستگاه تولید شده در خاورمیانه است نگهداری فرش ماشینی.

کاشان قلب تپنده صنعت نساجی کشور بود و کارخانه‌های ریسندگی و بافندگی زیادی داشت و به نوعی در صنعت نساجی ایران نقش اول را داشت. اگر می خواهید بیشتر درباره ی جنس های مختلف فرش ماشینی بدانید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه فرش ماشینی

اولین ماشینی که برای اولین بار فرش ماشینی تولید کرد، ماشینی فرانسوی به نام ژاکارد بود که توسط مردی فرانسوی به نام ماری ژاکارد بافته شد. ویژگی اولین فرش ماشینی در ایران سبک بودن و پرزهای کوتاه آن بود. بافته شده از الیاف مصنوعی و با کیفیت متوسط.

این امر باعث شد تا تمدن و صنعت در قالی بافی نفوذ کند. بافت آن باید به روشی جدید انجام شود. یکی دیگر از ویژگی های اولین فرش ماشینی کاشان این بود که با سرعت بالا تولید می شد.همانطور که می دانید بافت فرش دستبافت حدود یک ماه یا بیشتر زمان زیادی می برد. مدتی طول کشید تا مردم جا بیفتند، بنابراین تولید انبوه آن زمان برد.

در همان زمان، بازرگانان بلژیکی فرش‌های ماشینی با کیفیت خوب وارد می‌کردند. این امر خرید را برای مردم آسان تر کرد. مزیت فرش دستبافت این بود که هم با سرعت بالا تولید می شد و هم ارزان تر بود زیرا در کارخانه هایی با الیاف مصنوعی تولید می شد و به تولید انبوه می رسید. سرمایه گذاری بیشتر در این صنعت باعث شد تا کاشان به عنوان قطب تولید فرش ماشینی در جهان یا بهتر بگوییم پایتخت فرش ماشینی جهان نام بگیرد پاک کردن انواع لکه.

آیا فرش های ماشینی انواع متفاوتی دارد؟

آیا فرش های ماشینی انواع متفاوتی دارد؟
آیا فرش های ماشینی انواع متفاوتی دارد؟

کاشان یکی از شهرهای کویری ایران است که در جنوب دریاچه قم و کویر نمک آن قرار دارد. طبیعت کویری این شهرها را می توان در بادگیرها، داخل، آب انبارها، راهروهای سرپوشیده و حیاط های زیر سطح زمین مشاهده کرد.

اطلاعات دقیقی از چگونگی ساخت این شهر در دست نیست، اما شرح آن در سفرنامه گردشگری کسانی که به ایران آمده اند موجود است. بنابراین جنس های مختلف فرش ماشینی وجود دارد.

بر اساس متون تاریخی و گفته های جهانگردان، کاشان در گذشته به تولید و بافت پارچه های گرانبها شهرت داشته است. انواع پارچه، منسوجات گلابتون، انواع مخمل، انواع اطلس دوزی و … از جمله بافته های هنرمندان کاشانی بود که با نام پارچه های هرمزی به کشورهای مختلف جهان صادر می شد.

فرش های ماشینی چقدر دوام دارند؟

فرش های ماشینی چقدر دوام دارند؟
فرش های ماشینی چقدر دوام دارند؟

کاشان نه تنها در زمینه فرش دستباف، بلکه در زمینه فرش ماشینی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. در واقع ساخت اولین کارخانه فرش ماشینی در سال 1351 شمسی نه تنها نقطه عطفی دیگر در تاریخ فرش کاشان است، بلکه نقطه عطفی برای فرش ایران است قالیشویی آپادانا.

اگرچه چه قبل و چه بعد از انقلاب به دلیل حمایت از فرش دستباف با صدور مجوز فرش ماشینی مخالفت شد، اما پس از پایان جنگ و اوایل دهه 1370 این صنعت رونق بیشتری گرفت، به طوری که در کمتر از چند سال بعد صدها واحد تولیدی کوچک و بزرگ در کشور ساخته شد و از اواسط این دهه صادرات فرش ماشینی آغاز شد.

نکات قابل توجه

جنس های مختلف فرش ماشینی در کاشان وجود دارد اما آنچه به تاریخچه فرش ماشینی کاشان مربوط می شود این است که بیش از 80 درصد از واحدهای تولیدی فرش ماشینی کشور با بالاترین سطح تکنولوژی ماشینی قالی بافی در کاشان و اطراف آن مانند آران و بیدگل و بیدگل واقع شده اند.

نوعی قطب تولید فرش هستند. خودروی ایرانی با نام های معتبر و دیرینه در این منطقه قرار دارد. بنابراین فرش ماشینی کاشان نه تنها در ایران بلکه در جهان شهرت دارد. امروزه در کارخانجات فرش کاشان فرش هایی با تراکم بالا مانند فرش ماشینی 1200 و فرش ماشینی 1500 نی تولید می شود که ظرافت و بافت ریز چشم نوازی دارد و شباهت زیادی به فرش ماشینی دارد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این متن سعی داشتیم شما را با جنس های مختلف فرش ماشینی آشنا کنیم. و مقداری هم در رابطه با تاریخچه ی این فرش صحبت کنیم.همان طور که می دانید این روزها افرادی که قادر به خرید فرش دستباف نیستند بسیار به فرش های ماشینی روی آورده اند قالیشویی شهرک نفت.

جنس های مختلف فرش ماشینی کاملا متفاوت است. واش تهران به بهترین نحو قادر است فرش های ماشینی شما را بشوید، اگر فرش ماشینی کثیفی دارید و ساکن تهران هستید می توانید همین حالا با ما تماس حاصل کنید و از خدمات ما بهره ببرید، می توانید خودتان یکبار تجربه حاصل کنید.

Different types of machine made carpets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما