تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

پاک کردن انواع لکه

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > پاک کردن انواع لکه
پاک کردن انواع لکه

پاک کردن انواع لکه

پاک کردن انواع لکه های  که حاصل است ریختن مواد مختلف بر روی فرش است. نیازمند بررسی و ماده خاصه پاک کننده هر نوع بلکه است اینکه لکه ها حاصل است چه موادی هستند. به شوینده و پاک کننده خاص خود نیاز دارند امروزه استفاده از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی قوی استفاده می شود علاوه بر اینکه خطرات زیست تخریب پذیر کمتری دارند باعث آسیب های  به بدن خود انسان نیز میشوند پاک کردن لکه از روی فرش.

پاک کردن هر لکه روش مخصوص به خود را دارد و با سابیدن های زیاد علاوه بر این کله پاک نمی شود آسیب شدیدی به فرش نیز وارد خواهد شد. همچنین جنس فرش بافته شده و نوع بافت آن از جمله  یا نایلونی یا پشمی بودن یا دستبافت یا ماشینی بودن بر پاک کردن لکه ها نیز اثر میگذارد.

مرحله اولیه پاک سازی فرش

برای پاک کردن انواع لکه ها ابتدا باید فرش را از ماده ریخته شده پاک سازی کنیند این کار را می توانید با دستمال کشی یا جارو بکشید یا حتی با آب و ماده شوینده شست‌وشو دهید و بعد وارد مرحله لکه بری شوید تعدادی از لکه های ایجاد شده با مرحله اول از بین می روند. و نیازی به مراحل بعدی ندارند. اما لکه هایی هستند که برای پاک شدن نیازمند مراحلی قبل از شستشو هستند و مرحله شست‌وشو فرش در نهایت به پاکسازی کامل می انجامد.

انواع لکه ها و انواع پاک کننده ها

انواع لکه ها و انواع پاک کننده ها
انواع لکه ها و انواع پاک کننده ها

طیف وسیعی از لکه ها با پاک کننده های چند منظوره به راحتی پاک میشوند سرکه از جمله موادی است که بسیاری از کله ها را پاک می کند. جوش شیرین نیز همین طور ولی در موارد زیر به روش های پاک سازی انواع خاصی از لکه ها می پردازیم.

  •  لکه خون

برای پاکسازی خون ابتدا باید آن را چندبار شست‌وشو داده تا خونابه از لایه های فرش پاک شود اگر قطره خون بسیار کوچک است می توان با چند بار کشیدن دستمال مرطوب در محله اول آن را پاک کرد باید توجه داشته باشید که شست‌وشو خون با آب داغ باعث ماندگاری زیاد لکه های خون میشود پس از آب باد که ملایم استفاده کنید و در نهایت می توان از نوشابه برای پاک کردن لکه های باقی مانده استفاده کرد.

  • لکه چسب

چسب و لاک از ترسناک ترین لکه های موجود به حساب می آیند به آین صورت که با آب و ماده شوینده به راحتی پاک نمی شوند حال برای پاک کردن لکه های چسب و لاک می توان از استون استفاده کرد. ولی اگر نوع چسب با استون نیز پاک نشد. می توان از حرارت کمک گرفت به این صورت که با قرار دادن پارچه ای بر روی لکه به سرعت به آن حرارت می دهیم تا از فرش جدا شده و به دستمال بچسبد. البته برای حرارت ت می توان از اتو یا سشوار کمک گرفت توجه کنید درجه حرارت آنقدر زیاد نباشد که به بافت فرش آسیب وارد کند روش های لکه بری از فرش.

  • لکه قهوه و چای

لکه قهوه و چای
لکه قهوه و چای

یکی از مشکلات این مواد این است که با وجود شستوشوی چند باره باز لکه های زرد بد رنگی بر روی فرش باقی می گذارند.

  • لکه فضولات حیوانات خانگی

این لکه ها جدای بوی بد لکه های بدی هم به جا گذارند با استفاده از سرکه و جوش شیرین می توان بوی بد را هم از بین برد و در نهایت از پراکسید هیدروژن برای سفید کردن و پاکسازی کامل استفاده کنید.

  • لکه جوهر

برای پاک کردن لکه های جوهر یا رنگ می توان از ماست کمک گرفت .ماست با خاصیت سفید کنندگی می تواند جوهر را به خود جذب کرده و فرش از لکه های جوهر نجات دهد.

  • لکه سس و مواد غذایی

برای پاک کردن هر لکه حاصل از مواد طبیعی سرکه سفید بهترین عملکرد را دارا می باشد. و به سرعت انواع لکه ها از رب و سس یا آب میوه یا هر ماده غذایی را پاک می‌کند.

  • لکه های قدیم تر

لکه های قدیم تر
لکه های قدیم تر

است برای پاک کردن لکه ها وقتی هم هنوز تازه و رطوبت هستند. بلافاصله عمل کرد ولی کار شما لکه ای قدیمی بر روی فرشتگان دارید. می توانید از لکه بر و سرکه و جوش شیرین استفاده کنید قالیشویی شهرک دریا.

اگر باز هم پاک نشد از آب اکسیژنه برای پاکسازی استفاده کرده و در نهایت بازم اگر پاک نشد. می توانید از ترکیب معروف آبلیمو و پراکسید اکسیژن استفاده کنید.

Clean all kinds of stains

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما