تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

پاک کردن لکه نوشابه

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > پاک کردن لکه نوشابه
پاک کردن لکه نوشابه

پاک کردن لکه نوشابه

پاک کردن لکه نوشابه یکی از سخت ترین کارها برای هر فردی به شمار می رود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که در یک مهمانی یا حتی هنگامی که بر سر سفره یا میز غذا خوری قرار دارید، لیوان نوشابه از دست بیفتد پاک کردن انواع لکه.

در این حالت ممکن است که نوشابه بر روی فرش عزیزتان بریزد. در این شرایط اگر فرش ارزشمندی دچار این بحران شود، حتماً بسیار ناراحت خواهید شد.  خونسردی خود را حفظ کنید و آرام باشید.

پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش، بر خلاف مواد دیگر بسیار ساده است. اگر بلافاصله برای پاک کردن این لکه اقدام کنید، هیچ اثری از آن بر روی فرش عزیزتان باقی نخواهد ماند. البته اگر دیر عمل کنید امکان دارد این لکه ماندگار شود.

بلافاصله پاکسازی را شروع کنید

لکه نوشابه اگر بلافاصله پاک نشود، چسبناک می شود. به علت اینکه قند بسیار بالایی دارد. به همین دلیل حشرات و مورچه ها را به سمت خود جذب خواهد کرد. در این شرایط پاک کردن این حشرات از روی فرش علاوه بر پاک کردن نوشابه نیز یک زحمت دیگر خواهد بود.

حتی اگر بلافاصله لک این اش را پاک کنید ولی در پاکسازی دقت نداشته باشید، حالت چسبان آن از بین نخواهد رفت. با واش تهران همراه باشید تا شما را برای پاک کردن این نوع لکه ها راهنمایی کنیم.

سه روش پاک سازی

سه روش پاک سازی
سه روش پاک سازی

اولین راه برای پاکسازی فرش از نوشابه، جلوگیری از نفوذ آن به بافت داخلی فرش است. در شرایطی که هنوز نوشابه روی فرش ریخته و لکه هنوز خیس است. هرگز آن را با پارچه و اسفنج خشک نکنید.

ابتدا باید مایع را از روی فرش جمع کنید و مانع جذب نوشابه به لایه های زیرین فرش شوید. برای این کار، استفاده از یک حوله یا دستمال حوله ای یا دستمال حوله کاغذی برای جذب نوشابه بسیار مفید است پاک کردن لکه از روی فرش.

اگر بلافاصله بعد از ریختن نوشابه این مرحله را انجام ندهید، نوشابه به بافت فرش نفوذ خواهد کرد. در این شرایط پاک کردن بافت فرش از نوشابه کار طاقت فرسایی خواهد بود.

بعد از برداشتن مایع نوشابه از روی فرش، برای جلوگیری از ماندگاری لکه، مقداری آب سرد روی قسمت ریخته شده اسپری کنید. دوباره مرحله قبل را تکرار کنید و در نهایت وقتی مطمئن شدید نوشابه روی فرش نمانده آن را با پارچه ای پاک کنید.

دومین راه برای پاک کردن لکه نوشابه

بهترین راه برای این کار این است که بلافاصله نمک پاش را از روی سفره بردارید و مقداری از آن را بر روی فرش بپاشید. البته بعد از این کار با استفاده از یک قاشق یا دستمال نمک ها را از روی فرش جمع کنید.

سپس با دستمال تمیز و آب گرم گرم آن را پاکسازی کنید.نمک برای پاک کردن لکه های خون روی فرش نیز فوق العاده عمل می کند.

استفاده از مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده
استفاده از مواد شوینده

سومین کار برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش، استفاده از یک ماده شوینده است. اگر شما یک لکه قدیمی از نوشابه بر روی فرش های خود دارید. می توانید از مایع ظرفشویی برای این موضوع استفاده کنید.

به این صورت که در یک اسپری مقداری مایع ظرفشویی ریخته و باقی آن را با آب گرم پر کنید.  اسپری را آنقدر تکان دهید که کف کند. با اسپری کردن این محصول بر روی لکه و پاک کردن آن با دستمال و انجام دادن این مرحله در چند بار می توان لکه را پاک کرد.

نکاتی مهم برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه اوهایو انجام شده است، توصیه می‌کنیم که برای پاک کردن لکه نوشابه از روی فرش از صابون استفاده نکنید.

مواد تشکیل دهنده صابون ترکیباتی دارند که می‌‌توانند لکه‌های ایجاد شده بر روی فرش، مانند لکه نوشابه را ماندگار کنند. پاک کردن بلکه نوشابه با صابون کمی برای بافت فرش مضر است قالیشویی آیت الله کاشانی.

در این صورت،هیچ‌گاه با استفاده از هیچ شوینده‌ای در زمان‌های متفاوت، نمی‌توانید آن را پاک کنید. درست است که صابون بهترین پاک کنندۀ روی پارچه‌های مختلف است، اما مشکل بین صابون و لکه نوشابه تنها به دلیل نوع الیافی است که فرش از آن‌ها تشکیل شده است.

clean soda out of carpet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما