تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > پاک کردن لکه جوهر از روی فرش
پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

پاک کردن لکه جوهر از روی فرش

در این مقاله می خواهیم تا پاک کردن لکه جوهر از روی فرش به شما بیاموزیم. حضور دانش آموزان و محصلین در منزل، یکی از علت های به وجود آمدن لکه های جوهر روی فرش است پاک کردن انواع لکه.

خودکار می تواند به دلایل مختلفی برای فرش ریخته شود از جمله نشتی خودکار یا جوهری که حتی برای خوشنویسی استفاده می‌شود. این یکی از بدترین نوع لکه ها است. با‌ واش تهران همراه باشید تا شما را برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش راهنمایی کنیم.

اهمیت پاکسازی فرش

فرش ها از زیباترین و مورد توجه ترین وسایل منازل به حساب می آیند. جدای  از هزینه زیادی که برای برای خریداری آن می کنید، یک فرش به عنوان اصلی ترین مولفه دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

حالا هر چقدر هم در نگه داری آن کوشا باشیم، گاهی این امکان وجود دارد که با ریختن غیر منتظره ماده ای بر روی فرش لکه های زشت ایجاد شود.

جوهر ظاهر ناپسندی به به فرش شما می دهد. اکنون در این مقاله با ما همراه باشد تا شما را برای پاک سازی لکه ها راهنمایی کنیم.

در شرایطی که لکه ها سمج می شوند و نمی توان در خانه آن ها را پاکسازی کرد. در این شرایط بهتر است از قالی شویی مجهز برای پاک کردن لکه های فرش کمک بگیرید.

از چه ماده شستشو استفاده کنیم؟

از چه ماده شست‌وشو استفاده کنیم؟
از چه ماده شست‌وشو استفاده کنیم؟

مواد شستشو فراوانی برای پاک کردن انواع لکه های مختلف وجود دارد. توصیه ما به شما استفاده از پاک کننده های طبیعی است. به این صورت که این مواد آسیب کمی به پوست و دستگاه تنفسی شما وارد می کند روش استفاده از نفتالین در فرش.

علل دیگر این است که فرش ها که در تماس مستقیم با پوست و بدن انسان قرار دارند. از جمله کودکان کمتر به مواد سمی یا شیمیایی آلوده می شوند.

پاک کننده های طبیعی در بعضی از شرایط حتی بهتر از نوع شیمیایی عمل می کنند. با وجود آسیب کمتری که دارند.

در راس همه‌ی پاک‌کننده ها، سرکه سفید و جوش شیرین و آبلیمو و پراکسید هیدروژن قرار دارد. با این چهار ماده به آسانی می توان بسیاری از لکه ها را پاک کرد. به طوری که ردی از آن ها باقی نماند.

پاک سازی لکه های شیمیایی

این مواد شامل لکه های رنگ و جوهر خودکار و ماژیک است. به نظر پاک کردنشان غیر ممکن است.

اگر بلافاصله روی لکه ماست بریزید و با قاشق جمع کنید و بعد پاک کنید و این عمل چند بار تکرار کنید، لکه های شما از بین خواهد رفت. پاک کردن لکه جوهر از روی فرش بسیار ساده است.

شوینده مناسب

شوینده مناسب
شوینده مناسب

برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش گاهی لازم است که به طور کامل فرش را بشویید. توجه داشته باشید  که از شوینده های مناسب بدین منظور استفاده کنید.

شوینده فرشی که بتواند بدون تغییر در ظاهر و رنگ فرش، آن را پاکسازی کند از بهترین شوینده های فرش به حساب می آید.

شوینده فرشی که کیفیت مواد بالایی داشته باشد، لکه های رنگی ایجاد شده بر روی فرش را از بین خواهد برد. پاک کردن لکه جوهر از روی فرش، با استفاده از شوینده ها صورت می گیرد.

این شوینده ها فرش را خشک نخواهند کرد و باعث نرم شدن بافت فرش نخواهد شد. این شوینده ها چربی های موجود بر روی بافت فرش را از بین می برند قالیشویی قائم.

عدم تغییر در رنگ و بافت فرش

همچنین در رنگ بندی و بافت، تغییر ایجاد نخواهد کرد. در بازار انواع مواد شیمیایی مختلفی به عنوان شوینده وجود دارد.

بهتر است اگر لکه خاصی بر روی فرش تان ایجاد شد، بلافاصله آن را تمیز کنید تا نیاز به مواد شیمیایی شدیدی برای پاک کردن آن در آینده نباشد.

از جمله مهم ترین ماده‌ای که برای شستشوی فرش ها به کار می رود، آب است. بدون وجود آب شستشوی فرش امکان پذیر نمی باشد.

فرآیند لکه بری را می توان بدون آب انجام داد.شستشوی فرش به شوینده فرش اصلی نیاز دارد. این مواد به صورت نمک های نا محلول کلسیم و منیزیم در فرش باقی می ماند.همچنین ظاهر بدی ایجاد می کند. بنابراین برای شستن فرش باید از آب استفاده شود.

استفاده از شامپو فرش

استفاده از شامپو فرش
استفاده از شامپو فرش

اسفنجی که به کف شامپو فرش آغشته است را با حرکت های ملایم در جهت خواب پرزهای فرش بکشید. تمام فرش را با استفاده از کف و اسفند پاکسازی کنید.

این کار را از بالای اتاق به پایین آن انجام داده تا مجبور نباشید بر روی کفی که روی فرش قرار دارید راه بروید.

تایمی که باید شامپو فرش را بر روی فرش نگه دارید، بر روی بطری شامپو فرش نوشته شده است. به طور معمول این زمان ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد.

بعد از گذاشتن تایم مخصوص و دادن وقت برای پاکسازی حالا نوبت به آن رسیده که فرش خود را با استفاده از جاروبرقی در خلاف جهت فرش جارو کنید.

سپس تمام گرد و غبار پاکسازی شده را جمع آوری کنید. حالا می توانید نتیجه استفاده از شامپو فرش را ببینید. اگر هنوز هم لکه هایی بر روی فرش است و کار نهایی جالب نشده، می توانید این مراحل را دوباره انجام دهید قالیشویی شهرک شهیدباقری.

تماس با قالیشویی

در آخرین مرحله باید فرش را به قالیشویی های خبره بسپارید تا آنرا برای شما برق بیندازند. پس با استفاده از مواد مختلفی می توان به پاک کردن لکه جوهر از روی فرش روی آورد.

Remove ink stains from carpets

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما