تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

نحوه نگهداری فرش در انباری

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > نحوه نگهداری فرش در انباری
نحوه نگهداری فرش در انباری

نحوه نگهداری فرش در انباری

ابتدا می خواهیم در رابطه با نحوه نگهداری فرش در انباری صحبت کنیم. نگهداری یک فرش یا قالیچه ممکن است به سادگی با تا کردن یا غلتاندن آن و دور از دید به نظر برسد. فرش ها در صورت نگهداری نادرست می توانند چین خورده شوند، ترک بخورند، محو شوند و شکل خود را از دست بدهندنگهداری فرش ماشینی

فرش ها در معرض آسیب آب، کپک، حشرات و نور مستقیم خورشید هستند. بنابراین، خواه فرش یا فرشی را به‌طور موقت یا دائم نگهداری می‌کنید، آن‌ها را به‌درستی با این دستورالعمل‌ها تمیز کنید، بغلتانید، بپیچید و نگهداری کنید. در این مقاله می خواهیم بیشتر درباره ی نحوه ی نگهداری فرش در انباری صحبت کنیم.

  • مرحله اول

 آن را تمیز کنید

آن را تمیز کنید

مهم است که قبل از نگهداری فرش یا قالی آن را تمیز کنید تا کپک، لکه ها و بقایای آن، حشرات و ذرات غذایی که ممکن است حشرات را به خود جذب کنند از بین برود. همه اینها می تواند باعث خراب شدن فرش یا قالی در هنگام نگهداری شود.

همیشه فرآیند تمیز کردن را با جاروبرقی یا مسواک زدن فرش یا قالی از هر دو طرف شروع کنید تا کثیفی های سست، موها، کنه های گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی و سایر زباله ها را از بین ببرید نحوه شستن فرش با شامپو فرش.

فرش ها و قالیچه های دستباف عتیقه و شرقی باید از طریق یک صفحه نایلونی جاروبرقی کشیده شوند تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود

نحوه ادامه کار پس از جاروبرقی به مواد مورد استفاده برای ساخت فرش یا قالی بستگی دارد. شما می توانید پیش از تمام این موارد با نحوه نگهداری فرش در انباری آشنا شوید.

فرش و موکت مصنوعی

به طور کلی، فرش های الیاف مصنوعی را می توان با ماشین شستشو یا بخار تمیز کرد. اگر فرش دارای برچسب است، دستورالعمل های تمیز کردن سازنده را دنبال کنید.

هنگام شستن فرش بافته شده با ماشین، فرش را در کیسه لباس‌های مشبک قرار دهید، با چرخه ملایم بشویید و با درجه پایین خشک کنید. این گونه حتی اگر آن ها را در انبار قرار دهید ایرادی ندارد، بنابراین نحوه نگهداری فرش در انباری بسیار مهم است.

فرش‌ها و قالی های بافته بزرگ که قابل شستشو نیستند را می‌توان با اسفنج یا پارچه و فوم فرش تمیز کرد. همیشه یک آزمایش نقطه ای انجام دهید تا مطمئن شوید که محلول تمیز کننده به فرش آسیب نمی رساند یا رنگ آن را تغییر نمی دهد.

فرش و قالیچه طبیعی

فرش و قالیچه طبیعی
فرش و قالیچه طبیعی

این فرش ها مانند آنهایی که از پشم، کنف، زغال سنگ و سیزال ساخته شده اند می توانند توسط مواد تمیز کننده ساینده، آب داغ و بخار آسیب ببینند. در نتیجه، اینها را فقط باید با کف شامپو فرش و یک پارچه یا اسفنج تمیز کرد. سپس آن ها را در انبار قرار داد پاک کردن لکه از روی فرش.

از یک پارچه برای پاک کردن کف روی لکه استفاده کنید و سپس از پارچه دیگری برای خشک کردن محل استفاده کنید.

مهم است که از آب بر روی فرش ها یا قالی های الیاف طبیعی استفاده نکنید. زیرا آنها آب را جذب کرده و نگه می دارند و خشک شدن آنها را دشوار می کند. بنابراین بهتر است نحوه نگهداری فرش در انباری را جدی بگیرید.

فرش های خز، پوست گوسفند و پوست مو باید بدون آب تمیز شوند. برای این کار روی فرش را با یک لایه پودر تالک بدون عطر بپوشانید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس پودر را مسواک زده و تکان دهید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

حشرات منسوجات الیاف طبیعی را می خورند، بنابراین با قرار دادن ساشه های اسطوخودوس یا چیپس سرو قرمز در سطح فرش یا قالی قبل از غلتاندن، از آفات جلوگیری کنید.

  • مرحله دوم

 آن را رول کنید

تا این جای کار به خوبی درباره ی نحوه نگهداری فرش در انباری آشنا شدید، امیدواریم که اهمیت آن را درک کرده باشید قالیشویی شهرک دریا.

قبل از ذخیره سازی، باید فرش یا قالی خود را رول کنید. آن را تا نکنید، زیرا می تواند منجر به چین و چروک شود و باعث ترک خوردن فونداسیون (پشت) شود.

برای جلوگیری از رشد کپک و قارچ در نواحی مرطوب، همیشه از خشک شدن فرش یا قالیچه قبل از رول کردن کاملاً مطمئن شوید.

به طور کلی، پرز فرش یا قالی شکننده‌تر از پایه است. بنابراین بیشتر آن‌ها باید به گونه‌ای رول شوند که پرز به سمت داخل باشد. با این حال، اگر فونداسیون ضعیف تر از شمع است، یا آستر روی آن دوخته شده است، فونداسیون را طوری رول کنید که به سمت داخل باشد.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه نگهداری فرش در انباری آشنا کنیم قالیشویی کوی نصر.

امیدواریم که مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، دوستان عزیزی که قصد شستشوی فرش خود را دارند می توانند به ما مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما