تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

تمیز کردن ریشه های فرش

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > تمیز کردن ریشه های فرش
تمیز کردن ریشه های فرش

تمیز کردن ریشه های فرش

برای تمیز کردن ریشه های فرش در ابتدا باید ریشه‌ها را با یک شانه صاف کرده تا گره های ریشه های فرش باز شود. اگر چیزی در بین آن گیر کرده ابتدا باید خارج شود روش های تمیز کردن فرش.

با توجه به اینکه ریشه های فرش به رنگ سفید می باشند، می توانید با توجه به تغییر رنگ، آن را جدا کنید.

برای از بین بردن زردی ریشه های فرش روش های زیادی وجود دارد. باید گفت که در شرایطی برای همه ما این اتفاق افتاده بعد از اینکه چند بار فرش‌ها را بشوییم، این ریشه ها یا حتی بافت خود فرش زرد می شود.

علت زردی و راهکار تمیز کردن ریشه های فرش

علت این موضوع این است که آب چرک و کثیفی که بعد از شستشوی فرش انجام می‌شود از فرش خارج نمی شود. بعد از خشک شدن نشت می‌کند و ریشه های فرش را زرد خواهند کرد.

مخصوصاً وقتی که به شستشوی فرش در منزل می پردازید، امکان زرد شدن ریشه های فرش بسیار زیاد است و این موضوع را می توان قبل از اینکه ریشه های فرش زرد شوند کنترل کرد.

بعضی از اوقات استفاده از شوینده های بد و نامناسب باعث می شود که بافت رنگ فرش تغییر کند و رنگ فرش ها به ریشه فرش ها کشیده شده و باعث زردی ریشه فرش شوند نحوه شستن فرش با شامپو فرش.

چه مواردی باعث زردی فرش خواهند شد؟

چه مواردی باعث زردی فرش خواهند شد؟
چه مواردی باعث زردی فرش خواهند شد؟

گاهی بیرون کشیدن فرش قبل از شستشوی آن باعث می شود که آلودگی ها و گرد و خاک در بافت فرش به ریشه ها رسیده و ریشه ها را زرد کند. در این شرایط بهتر است که قبل از اینکه اگر در شستن فرش مهارت ندارید، آن را برعهده قالیشویی ها بسپارید.

در این صورت ریشه های فرش، زرد نمی شوند. همچنین بعد از آنکه به ریشه آن را شستید، می توانید برای از بین بردن زردی ریشه های فرش از محلول آب و نمک و سرکه استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن ریشه های فرش

بعد از این که ترکیب بالا را درست کردید، می توانید این محلول را در قسمت های زرد شده بریزید. سپس چند دقیقه بگذارید که اثر کند و بعد با استفاده از یک دستمال سفید و نخی روی آن را دستمال بکشید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تمام زردی ریشه های فرش را به خود بگیرد قالیشویی کن.

این محلول با وجود میکروب ضد آب بودن و اسیدی بودن رنگ زرد فرش را از بین می برد. در فرش هایی که به نوع دستباف یا ابریشمی است، حتماً نیاز است با یک کارشناس یا متخصص برای رفع لکه های زرد آن مشورت کنید.

سرکه یک پاک کننده عالی

سرکه یک پاک کننده عالی
سرکه یک پاک کننده عالی

نه تنها برای تمیز کردن فرش بلکه از سرکه می توان به عنوان یک ضدعفونی کننده و لکه بر و همچنین ضد چربی فوق‌العاده‌ای نام برد. این ماده هیجان انگیز علاوه بر اینکه سفید کننده شیمیایی ندارد، می تواند تمیزی خاصی به منزل ما ببخشد.

علاوه بر آنکه می توان لکه های فرش اتاق را با استفاده از سرکه نابود کنید. می توانید با استفاده از ترکیب آب و سرکه به یک اندازه به پاکسازی لکه های چربی موجود در آشپزخانه نیز بپردازید.

خاصیت ضدعفونی کننده

سرکه یک یکی از پاک کننده های پرکاربرد در منازل به حساب می‌آید. همچنین این ماده خاصیت ضدعفونی کننده بسیار بالایی نیز دارد. که قرار است که در این مقاله درباره تمیز کردن ریشه های فرش با سرکه صحبت کنیم.

این نکته را باید بدانید که سرکه به عنوان یک پاک کننده در سایر قسمت های خانه شما نیز کاربرد فراوانی دارد .از این ماده هیجان انگیز هرگز غافل نشوید. حتی اگر می توانید و با هزینه آن مشکل ندارید، سعی کنید که از سرکه طبیعی به جای سرکه صنعتی موضوع استفاده کنید.

سرکه طبیعی گران‌تر بوده و همچنین مزه بهتری دارد. سرکه صنعتی نیز جایگزین بهتری برای مواد شیمیایی نیز به حساب می آید.

تمیز کردن ریشه های فرش با استفاده از ترکیبات طبیعی و شیمیایی

تمیز کردن ریشه های فرش با استفاده از ترکیبات طبیعی و شیمیایی

بعد از شانه کردن ریشه های فرش از پاک کننده های متفاوتی از جمله سرکه برای پاک کردن لکه هایی که بر روی ریشه های فرش ایجاد شده‌اند، استفاده کنید. اگر ریشه ها باز هم رنگ زردی داشتند و به اندازه کافی تمیز نشده اند، می توانید از پراکسید هیدروژن برای تمیز و براق کردن ریشه های فرش استفاده کنید قالیشویی دهکده المپیک.

توجه کنید که ریشه های فرش را به خوبی خشک کنید تا خشک نشدن آنها نیز منجر به زرد شدن آنها در ادامه خواهد شد.

cleaning carpet roots

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما