تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

شستشوی فرش دستبافت و ابریشم

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > شستشوی فرش دستبافت و ابریشم
قالیشویی در محله فرشته

شستشوی فرش دستبافت و ابریشم

شستشوی فرش دستبافت و ابریشم تفاوتی ندارد فرش دستبافت شما کوچک باشد یا بزرگ ! فرش دستبافت نیاز به رسیدگی زیادی دارد و باید در نگهداری و تمیزکردن آن نظم خاصی را عهده دار باشید .

در این مقاله ای که خواهید خواند متوجه خواهید شد چطور میتوان فرش دستبافت خود را در خانه تمیز کرد.

شستشوی فرش دستبافت و ابریشم

چگونه فرش دستبافت خود را شستشو کنم ؟

روش های خانگی کمی برای شستشوی فرش دستبافت و ابریشم وجود دارد که ما به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد

روش شیمیایی

این روش که روش کارآمدی است برای از بین بردن لکه ها و نرم کردن فرش دستبافت بکار میرود .

2 قاشق غذاخوری مواد شوینده معمولی

1.5 قاشق غذاخوری نرم کننده

نیم قاشق پاک کننده ی لکه بر

4 لیتر آب گرم

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد را در کاسه ای یا سطلی مخصوص ، مخلوط کنید و بعد از آن آب گرم را کم کم بر آن اضافه کنید این کار باعث عدم ایجاد حباب میشود ، در اینجا نکته ای هست که باید به آن اشاره شود و آن این است که در شستشو با محلول های شیمیایی ، ابتدا بخشی از فرش را بشوئید و صبر کنید تا آن خشک شود تا نتیجه ی آن را ببینید اگر در نتیجه آن رنگ فرش تغییری نکرد آنرا برای کل فرش تان اعمال کنین .

روش استفاده از نوشابه گازدار

ابتدا نوشابه را بر روی بخشی از فرش بریزید و آنرا بشوئید و خشک کنید و مانند مراحل قبل اگر پس از خشک شدن تائید شد آنرا به بقیه ی فرش هم اعمال کنید این روش ، روش جالب و تاثیر گذاری است که باعث میشود رنگ فرشتان نیز روشن تر شود که این باعث درخشندگی فرش دستبافت شما خواهد بود .

روش استفاده از شامپو فرشروش استفاده از شامپو فرش

شامپو فرش میتواند بهترین گزینه ای باشد که برای تمیز کردن فرش دستبافت خود از آن استفاده میکنید و محلول شامپو فرش را بر روی فرش دستبافت خود بریزید و آنرا با دست یا فرچه بر روی فرش بمالید و بعد از اینکه تمام فرش را شامپو فرش کشیدید پس از آن با آب سرد شستشو دهید .

فرش تمام ابریشم

فرش های تمام ابریشم را به گونه ای می توان گفت گران ترین و نفیس ترین فرش ایرانی است،معمولا فرش های تمام ابریشم به صورت دستباف است و بافت آن ها نسبت به دیگر فرش بسیار سخت است و باید حتما تخصص لازم را داشته باشید تا به فرش آسیبی وارد نکنید.

فرش

فرش های ابریشم ریزه های بسیار زیادی دارد و یکی از علت های گران بودن آن همین ریزه کار ها است.

فرش های ابریشم لطافت و نرمی بسیار بالایی دارد، تار و پود فرش ابریشم به طوری است که در برابر لکه بسیار مقاوم است و اگر لکه ای بر روی آن ایجاد شود به راحنی می توانید با استفاده از شامپو آن را از بین ببرید.

چگونه فرش دستبافت خود را خشک کنید

اشخاص متخصص اینگونه فرش ها توصیه میکنند که خشک کردن فرش ها را به هوا بسپارید که این روش ،روش امنی است برای خشک کردن فرش دستبافت خود در محل خود ، اگر فرشتان کوچک است که میتوانید آن را بر روی جایی قرار دهید تا خشک شود و اگر بزرگ است که آن را به دو روش سنتی بر روی دیوار بیاندازید یا بر پشت بام پهن کنید ولی مواظب باشید که هوا آلوده نباشد.

زیرا فرش ابریشم حساسیت های خاص خودش را دارد  که نباید در مواقعی که هوا آلوده ست آن را در برابر آلودگی قرار ندهید تا آلودگی ها را جذب خود نکند . این مطالب روش های آسانی بود که میتوانید در خانه ی خود آنهارا امتحان کنید .

فرش طرح لچک ترنجفرش طرح لچک ترنج

معنی لغوی کلمه لچک به معنی گوشه است و امروزه این طرح در اکثر فرش های ایرانی دیده می شود و به صورت مثلث در گوشه ها است.

ترنج همان به آن دایره و یا طرحی که در وسط فرش وجود دارد می گویند و ممکن است در بعضی از فرش ها این ترنج وجود داشته باشد و در بعضی فرش ها وجود نداشته باشد . شستشوی فرش دستبافت و ابریشم

به فرش هایی که هم دارای طرح لچک و ترنج هستند لچک ترنج می گویند.بعضی از فرش به جای یک ترنج چندین ترنج دارند، ترنج ها به تنهایی زیبایی ندارند و باید ریزه کاری های در اطراف آن انجام شود تا زیبایی خاصی داشته باشد.

کارخانه قالیشویی تهران با سابقه ترین قالیشویی در تهران که داراه ای تجربه بسیار می باشد و متخصص شستشوی فرش های دسبافت و ابریشم بدون هیگونه صدمه و تعمیر قالی های شما در خدمت شماست . برای ارتباط باما می توانید از شماره های زیر استفاده نمایید.

88385168

66189460

55444922

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما