تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

فرش دستباف چی خوبه

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > فرش دستباف چی خوبه
فرش دستباف چی خوبه

فرش دستباف چی خوبه

فرش دستباف چی خوبه؟ امروز تصمیم داریم شما را با فرش دستباف آشنا کنیم. ویژگی فرش دستباف این است که چند سانتی متر تفاوت در ابعاد فرش در قسمت های بالا و پایین وجود دارد که در واقع یکی از ویژگی های فرش دستباف است و عیب نیست شستشوی فرش دستبافت و ابریشم.

این فرش ایرانی به سه شکل اصلی ترنج، آجری و تخته سه لا بافته می شود. فرش دستباف نماد ملت ایران است. اگر می خواهید بیشتر با این دسته از فرش ها آشنا شوید، تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های فرش دستباف

هر ملتی یک کالای نمادین دارد که جهان با ذکر آن کالا از ملت یاد می کند. فرش دستباف نماد ملت ایران در بین ملت ها است و جهان ایران را با این فرش می شناسد. کارشناسان فرش در سراسر جهان می گویند که این فرش بهترین و زیباترین فرش جهان است.

باستان شناسان و کارشناسان پیشینه تولید پارچه و فرش در ایران را به دوره صفویه (1501 تا 1736 میلادی) می دانند. محققان معتقدند که قرن 16 و 17 آغاز شکوفایی هنر فرش در ایران بوده است. حدود یک سوم فرش های دستباف دنیا در ایران بافته می شود و 30 درصد بازار صادراتی فرش دستباف دنیا در کشور ما است. اگر می خواهید این فرش را خریداری کنید یا فرش خود را تعو.یض کنید، بهتر است از قبل چیزهایی را که برای خرید یک فرش دستباف خوب نیاز دارید بدانید قالیشویی.

فرش های دستباف زیبا مخصوص ایران

فرش های دستباف زیبا مخصوص ایران
فرش های دستباف زیبا مخصوص ایران

این فرش ایرانیایرانی به سه شکل اصلی ترنج، آجری و فشنه بافته می شود که بیشتر مورد پسند ترنج است و بیشتر فرش هایی که در خانه ایرانی ها می بینید طرح ترنج است که لبه های پهنی دارد.

اطراف و طرح های بیضی و مدور در وسط و این طرح با الهام از معماری دوره اشکانی در فرش های دستباف طراحی شده است. فرش دستباف علاوه بر ارزش هنری فرش ماشینی ویژگی های برتر دیگری نیز دارد. به طور کلی فرش دستبافت از دور و نزدیک جلوه خوبی دارد و درخشان است.

ویژگی فرش دستباف این است که چند سانتی متر تفاوت در ابعاد فرش در قسمت های بالا و پایین وجود دارد که در واقع یکی از ویژگی های فرش دستباف است و عیب ندارد اما اگر در قالیچه های کوچک ظاهر می شود. با بالا کشیدن فرش دستباف از قسمت وسط می توانید از تقارن آن مطمئن شوید.

مزایای فرش دستباف

تقارن رنگ از دیگر ویژگی های این فرش است که باید مورد توجه قرار گیرد. هنگام خرید فرش به تقارن رنگ در قسمت های متقارن دقت کنید و حتما در نور معمولی آن را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که رنگ فرش در جهت خواب تیره تر است. به یاد داشته باشید که اشکال و هندسه پروژه ناتمام نیستند.

یکی از ویژگی های این فرش سرد بودن آن در تابستان و گرم بودن آن در زمستان است. یکی دیگر از ویژگی های این فرش که می توان به آن اشاره کرد این است که فرش باید برس خورده و قابل انعطاف باشد.

اگر انتهای گلابی با سطح فرش متفاوت باشد، نشان دهنده این است که با جوهر رنگی رنگ آمیزی شده اند و ممکن است رنگ را رنگ کنند. تمیز کردن فرش دستبافت با توری خشن دشوارتر است اعلاشویی فرش چیست.

چه چیزی باعث گران شدن این فرش ها می شود؟

چه چیزی باعث گران شدن این فرش ها می شود؟
چه چیزی باعث گران شدن این فرش ها می شود؟

فرش دستباف تنها کفپوشی است که به پا اضافه می شود، نور و آبکشی زیبایی آن دوچندان می شود و هیچ گاه کیفیت چشم نواز خود را که یکی از ویژگی های این فرش است.

به خصوص اگر فرش های دستباف با رنگ های طبیعی رنگ آمیزی شده باشد. فرش های دستباف هر چه بیشتر بالا بیاید و بیشتر بماند، ارزش مالی و هنری آن بیشتر می شود. یکی از ویژگی های این فرش، سرد بودن آن در تابستان و گرم بودن آن در زمستان است اما فرش ماشینی به دلیل مواد پلاستیکی که دارد این ویژگی را ندارد.

موضوع دیگر این است که رنگ فرش است. برای سهولت در خرید فرش قبل از پرداخت به فروشنده با دستمال روی یک تکه فرش، اگر رنگ فرش مصنوعی باشد، فرش دستمال را رنگ می کند.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

در این متن سعی کردیم شما را با این دسته از فرش هاآشنا کنیم. ویژگی فرش های دستباف استفاده از الیاف طبیعی در بافت آن است قالیشویی سازمان برنامه.

مطمئنا به دلیل اینکه جنس فرش دستباف برگرفته از طبیعت است و به هیچ وجه از الیاف مصنوعی استفاده نمی شود به سلامت شما کمک می کند. باید گفت برخی از الیاف مصنوعی برای آسم خطرناک، آلرژیک و برای کودکان مضر هستند. با این حال توجه کنید که الیاف طبیعی در فرش دستباف هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند.

What good is a handmade carpet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما