تلفن تماس 22041891

تلفن تماس 22041891

ساعت کاری 24ساعت حتی تعطیلات

شستشوی فرش دستباف توسط بهترین قالیشویی

قالیشویی تهران > بلاگ > اخبار > شستشوی فرش دستباف توسط بهترین قالیشویی
شستشوی فرش دستباف توسط بهترین قالیشوییReviewed by Abolfazl on Jan 2Rating: 4.5

ما در این مقاله می خواهیم در مورد بررسی و معرفی شستشوی فرش دستباف اطلاعاتی را ارائه بدهیم. همان طور که می دانید بررسی بهترین شستشوی فرش دستباف دارای اهمیت بسیار زیادی است. چرا که شما با بررسی شستشوی فرش دستباف می توانید بیشتر با آن ها آشنا شوید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

شستشوی فرش دستباف توسط بهترین قالیشویی

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شستشوی فرش دستباف توضیح دهیم. همانطور که می دانید فرش های دستباف یکی از بهترین و گرانترین فرش ها در ایران می باشند. ایران بهترین فرش های دستباف جهان را تولید می کند. نام ایران در تمام دنیا به خاطر فرش های دستباف  مرغوبش می درخشد. قالیشویی همه ی ما حتماً در خانه یک الی دو تا فرش دستباف قدیمی داریم. شست و شوی فرش دستباف قدیمی کار بسیار دشواری است.

 

ما در این مقاله می خواهیم مراحل شست و شوی فرش های دستباف را به شما آموزش دهیم. همان طور که در مقاله های قبلی نیز به آن اشاره نمودیم. اولین مرحله شستشوی فرش دستباف غبارگیری آن است. شما می توانید با استفاده از روش‌ های مختلف به غبارگیری فرش های دستبافت خود بپردازید. می توانید اگر دارای فرش دستبافت محکم با بافتی سالم هستید از چوب کمک بگیرید. برای این امر فرش های دستبافت خود را از مکانی آویزان کرده و با چوب به آرامی به آن ها ضربه بزنید تا غبار آن ها خارج شود.

شستشوی فرش دستباف

هم چنین در صورتی که امکان انجام این کار را ندارید، می‌ توانید از روش‌ های دیگر غبارگیری استفاده نمایید. برای مثال می توانید یک جاروی چوبی را به طور کامل خیس کنید و سپس آب آن را خارج سازید. بعد از آن می توانید فرش های دستبافت خود را از مکانی آویزان کرده یا در خارج از خانه قرار داده و به جارو کردن آن به صورت محکم بپردازید. روش دیگر استفاده از جاروبرقی می باشد اما توجه داشته باشید که جاروبرقی می ‌تواند باعث خارج ساختن گرد و غبار فرش می ‌شود که دارای قدرت موتور بسیار بالایی باشد و مکش زیادی داشته باشد.

 

شستشوی فرش دستباف

مراحل شستشوی فرش دستباف

مراحل شست و شوی فرش دستباف در ادامه این مقاله ذکر خواهد شد. مرحله ی بعدی از شستشوی فرش دستباف می ‌توان به خیس کردن یا خیساندن آن اشاره نمود. در واقع این مرحله بسیار حساس می ‌باشد و از آن جایی که فرش های دستباف رنگ های طبیعی ساخته شده اند. لذا ممکن است این رنگ ها با یکدیگر ترکیب شوند. شما زمانی که می خواهید به خیس ماندن این فرش ها بپردازید. باید مطمئن باشید که فرش دستباف شما رنگ پس ندهد.

شستشوی فرش دستباف

در صورتی که فرش دستباف رنگ پس بدهد رنگ های تیره تر نظیر قرمز و سبز و سرمه ای و مشکی می توانند رنگ های روشن تر نظیر سفید و کرم را خراب کنند و باعث تغییر رنگ آن ها شوند. قبل از این که به خیساندن کامل این فرش ها بپردازید ابتدا با یک دستمال خیس سفید رنگ فرش های دستباف را از گوشی خیس کنید. قالیشویی

در صورتی که فرش شما رنگی شد و یا این که رنگ آن ها ترکیب شد. فرش دستباف شما رنگ پس می دهد به همین جهت هرگز آن را در طولانی مدت نخیسانید و بلافاصله بعد از خیس کردن آن به شستشو بپردازید. شست و شوی فرش دستباف دارای مراحل دیگری می باشد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

 

شستشوی فرش دستباف

شستشوی فرش دستباف در بهترین قالیشویی:

به طور کلی این مراحل شامل خیس شدن مواد شوینده زدن آبکشی کردن خشک نمودن و غیره می باشد. که هر کدام از این مراحل شست و شوی فرش دستباف شما باید نهایت دقت را داشته باشید و از اصول و نکات مهم این مقاله در این راستا بهره بگیرید. چون ما باید ابتدا برای خیساندن آن فرش روی یک سطح سفت قرار دهید. سپس آب بسیار سرد را روی آن بریزید.

آب گرم می تواند باعث تداخل رنگ‌ های این فرش شود اما آب سرد این عمل را انجام نمی دهد. سپس باید شوینده مورد نظر خود را در میزان مشخصی از آب حل نموده و روی فرش بریزید. توجه داشته باشید که شوینده های مورد استفاده برای شست و شوی فرش دستباف نباید بسیار قوی باشد. لذا باید از انواع شوینده های خنثی و دستی استفاده کنید.

One thought on “شستشوی فرش دستباف توسط بهترین قالیشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonبرای تماس کلیک کنید

تماس باما